tisdag 10 januari 2012

4 slides - om att kliva ombord



Äntligen klar med 4 slides. När jag för länge sedan började tänka på uppgiften tänkte jag att skulle bli en piece of cake, ack vad jag bedrog mig! Hade förberett mig på att presentera för rektorerna, gjort en grovplanering med text och upplägg. Det återstod "bara" bilder när jag kände att jag fick väldigt liten respons från skolledning, inga pengar fanns till att arbeta med Ikt, inte ens några procent. I det läget valde jag att pausa från min tjänst och fortsätta studera. Detta gjorde att slidesen fick en annan inriktning. Presentationen handlar om att skolan måste vara börja arbeta med IKT redan i förskoleklass. Det handlar också om hur man skulle kunna satsa genom att tillsätta It-didaktiker som skapar nätverk och utbildar pedagoger på skolorna.

Här är presentationen

Gällande bildspråket har jag Photoshoppat mig till döds de senaste dagarna. Vilka bilder ska jag ha, vad symboliserar de? Vilken färg, ska den sugas upp och återkomma i någon annan bild? Kan inte göra bilderna runda när presentationen i övrigt är fyrkantig...Och det där med "Kill your darlings", det smärtar oerhört när man inser att en bild man slitit med i flera timmar/dagar inte håller måttet och måste raderas...För övrigt håller inte den sista bilden riktigt måttet men jag orkade inte hela vägen. Den fick göras direkt i Power point och det märks tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar