torsdag 22 december 2011

Resurser, wordpress och tidningar


Resurser: Blev väldigt imponerad av allas resurser, dessutom mycket tacksamt att kunna ta del av dem. Det är en otrolig länkskatt. Det som jag också gillade var variationen, ingen var den andra lik; innehåll och design skilde sig åt och det gjorde det hela intressant. Feedbacken som vi fick på arbetet var värdefull och det var ett konstruktiva synpunkter under opponeringarna.

Wordpress: Henrys pass gjorde att vi fick se möjligheterna i Wordpress, användbart för oss som tänker flytta resursen dit.
Tidningar, B-uppsats: Det här var en inspirerande dag. Har huvudet fullt av ideér till min tidning, den ska bygga lite på undersökningen jag gjorde på Nätkulturerkursen. Att sitta med under en sådan presentation och opponering gör att jag känner mig förberedd när jag själv startar upp, jag ser vad jag tänka på och undvika.
Det fanns mycket goda exempel att låna och jag har också börjat spara tidningar hemma, t ex ett nummer av Pedagogiska magsinet som var alldeles speciellt snyggt utformat.
Att vara opponent på en okänd person kändes svårt eftersom jag inte visste vem mottagaren var och hur det skulle tas emot, det var mycket lättare att vara opponent i den "egna" klassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar