onsdag 14 december 2011

Framtidens lärande...




Har jobbat med mina 4 slides men har svårt att komma vidare. Texten till alla slides är klara men nu jobbar jag med bilderna och där har jag kört fast, har många ideér men får inte till dem.
Gällande bildspråket i presentationen är funderingarna just nu; ska de vara svartvita åt collagehållet, svartvit och ritat- liknande streckgubbar eller färgglatt? Bilden ovan är klippt, klistrad och redigerad i photoshop och tänkt att symbolisera dagens föräldrar. Funkar det eller ser de för "gammeldagsa" ut?
Jag har inte heller bestämt i vilken presentationsprogram jag ska använda, Prezi vill jag prova och det ger ett proffsigt intryck, speciellt för dem som inte vet hur man gör men jag blir så lätt åksjuk.

(Dessutom undrar jag om jag ska fortsätta på den inslagna uppgiften, jag ska nämligen inte var kvar på skolan nästa termin. Bestämde mig för några dagar sedan att jag ska vara tjänstledig för studier, under tiden ska jag också hålla utkik efter nya jobb. Det känns jätteskönt nu när jag bestämt mig. Ska vara ledig i tre månader till att börja med och varva studier med vikariat.)
Men vem ska jag visa presentationen för, förutom Lars och Måns, kanske ansvariga på kommunen?

Jag ska också försöka mig på en sammanfattning av utbildningen men det tänker jag skjuta på så länge som möjligt, jag vill nämligen inte att det ska ta slut...

1 kommentar:

  1. hej camilla och god fortsättning!
    Du har mycket att se fram emot. Jag önskade att jag hade modet att hoppa ut i det okända. Många föräldrar av idag är gammaldags i mina ögon. De jämför hela tiden barnens skolgång med sin egen. De har skett en stor förändring men många har svårt att acceptera den men de kan acceptera att barnens fritid se annorlunda ut med all ny teknik och social networking. De måste förstå att skolan också måste hänga med även om vi är back ganska långt så måste vi sträva dit. Här händer inte mycket just nu. Drivkraften är som bortblåst. Jag är fortfarande intresserad men har nuet att ta hand om med en omplacering på jobbet, som kommer att kräva mycket av mig som person. Det ska bli kul och lärorikt. Det som har skett är en ny datasal, några fler smartboards och att jag ska få utbilda någon om möjligheterna i denna för särskolan. Mycket mer hinns nog inte med förrän till hösten. Jag kommer att följa era bloggar och jobba mig fram till skoltidning som examinationsform och under tiden med detta jobba fram en formatmall för hur det kan gå till.

    SvaraRadera