torsdag 26 januari 2012

Inspiration och design



Förstår ni vilken underbar kurs det här är när läraren säger att man ska ge sig själv minst fem timmar åt att surfa runt och kolla hemsidor, leta inspiration.

Inspiration 1

Inspiration 2 (Koreanska hemsidor)

Inspiration 3

Jag använder mig också av Tumblr, de har flera inspirerande och kreativa katogorier som är riktigt bra.

Har börjat tänka och skissa på min sida, den ska ju handla om just kretivitet så jag vill att den ska utstråla det också. Det är så jag försöker tänka - vad är kreativt? I tankarna dyker det upp färg och penslar så just nu funderar jag på att ha en palett där kategorierna är de olika färgerna på paletten. Min utmaning blir att lösa infogningen av länkar på första sidan om nu länkarna ska vara huller om buller och inte ligga i en list.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Att inspireras av andra och "sno" bra idéer och upplägg är en förutsättning för att skapa bra webbplatser.

    Att skapa en egen stil är ju i sig kreativt och jag tycker att flera av de webbplatser du länkar till utstrålar kreativitet även om de går i gråskala och har helt andra typer av navigering, så valfriheten är ju enorm.

    SvaraRadera