måndag 8 oktober 2012

På väg...


Har ändrat problemformulering lite. Tänker ta reda på var tjejer lägger upp sina bilder och vilka slags bilder de lägger upp. Hur långt har jag kommit? Tja, delat ut och fått svar på vilka som kan tänkas vara med i undersökningen. Påbörjat gruppintervjuer och fotat lite. Den första utmaningen blir att hitta tider för samtal. Har också kommit på att jag måste spela in när de pratar, det finns inte en chans att jag hinner anteckna det som sägs. De samtal vi har haft hittills har varit väldigt intressanta, tjejerna har verkligen öppnat upp sig och pratat obehindrat.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Bra att du hunnit börja diskutera med eleverna och att det varit givande. Att hinna dokumentera är inte alltid det lättaste och kräver definitivt en bra metod.
    Har du funderat på hur du kommer definiera olika typer av bilder (frågeställningen om vilken slags bilder)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har funderat på hur jag ska definiera/kategorisera bilderna. Funderar på använda tjejernas egna ord som: egobilder, familjebilder, random bilder. Ev. dyker det upp någon mer kategori när vi tittar mer ingående på deras bilder.

      Radera