tisdag 30 oktober 2012


Undersökningen är i full gång och jag har intervjuat tjejerna två gånger. Behöver komplettera med lite fler frågor och fler fotografier. Det är så fantastiskt kul att prata med de här tjejerna och de är så hjälpsamma, det är så mycket de vill berätta och visa. Utmaningen ligger i att sammanställa det till en intressant tidning och inte sväva ut för mycket. Men för mig är det så att svaret på en fråga leder mig vidare till ytterligare en fråga, det är så mycket jag vill veta och så mycket tjejerna vill säga.

 Jag har begränsat de sociala medierna till instagram, facebook är så ute och nästan ingen av tjejerna bloggar längre. Eftersom jag vill ha tillgång till bilder, fokuserar jag på det forum där tjejerna är aktiva. Just nu är det populärt att lägga upp visdomsord på instagram, idag använder jag mig av believe och tror att jag kan få ihop en tidning i slutändan även om jag just nu har lite skrivkramp.

1 kommentar:

  1. Hej
    Det är helt rätt att du placerar dig och din frågeställning i det media där informanterna befinner sig just nu. Se över vilka frågor som du vill ha svar på. Svårigheten här är att allt som informanterna berättar blir intressant och att du och din frågeställning kommer i rörelse.
    Bra jobb!
    /Måns

    SvaraRadera